Jump to content



Toggle shoutbox Shoutbox Open the Shoutbox in a popup

@  xcrash1998 : (26 February 2020 - 09:55 AM) Not anymore
@  Mage Girl : (17 February 2020 - 02:33 AM) I can safely say I'm so far the only person to post to this shoutbox in 2020...
@  Fire Blazer : (24 December 2019 - 03:17 AM) naw, it's when the bots make collaborated efforts to crawl places, lol
@  kirant : (23 December 2019 - 05:20 AM) What do we do on Index Day? Give each other bots?
@  Fire Blazer : (16 December 2019 - 01:39 AM) LOL
@  xcrash1998 : (30 November 2019 - 11:07 PM) New fictional holiday "Index Day"
@  Fire Blazer : (28 November 2019 - 08:52 PM) yeah just guest bots and stuff I think :( we really were active once upon a time though...
@  kirant : (26 November 2019 - 03:48 PM) No invasion. I imagine a lot of guest bots visiting for indexing purposes.
@  xcrash1998 : (26 November 2019 - 02:15 PM) How is most people online at 959 for the 8th of October of this year? Is that right? Did I miss something or was there somekind of spambot invasion?
@  xcrash1998 : (26 November 2019 - 02:06 PM) I know what you mean, it gets awkard to post something unrelated to the current conversation, and even if somebody picks up on it, it would just become a huge mess in the c hatbox if a multitude of groups talk about different topics.
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:45 PM) especially better imo if you want to update on a topic but like only occasionally (e.g. a project you're working on or a let's play of a game)
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:44 PM) it's hard for me to explain precisely why but forums just like work better for meaningful discussion over a longer period of time ig
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:44 PM) but that's def just not hte same ig, idk
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:44 PM) yeah, you can also kind of respond at your own pace on forums. Discord conversations are often like... it's awkward to respond to something that happened a while ago, especially if the server is active, but even just in general. since you sort of need to keep track of multiple conversations at once at times, and it's not like it has a good reply/quote system ala forums, closest thing really is to copy/paste or screenshot the text you're responding to and then type a response below
@  Elwood : (09 November 2019 - 11:29 AM) Adding on to what's been said, I just enjoy the order and structure of the forums. You can look through the threads and know exactly what people are talking about. Conversation get lost and buried on discord which is why I'm not a big fan of it.
@  kirant : (06 November 2019 - 05:31 AM) I enjoy that part of forums too. They become niche communities where you can have very specialized conversations as opposed to the cluttered mess in Discord.
@  Ezra : (31 October 2019 - 01:17 AM) Yeah, part of me wishes I could go back to the times forums were more prevalent. I really enjoyed how even several different forums based off the same franchise could feel so different. It's not like what we now is bad though, I just feel nostalgic for old times.
@  Fire Blazer : (30 October 2019 - 06:39 AM) also forums in general are just not as prevalent, there are so many other ways to interact these days, like Twitter, FB, Tumblr, etc., where you can just throw your thoughts into the void. I think that's the real issue and that the only people rly interested in forums these days are either super dedicated to whatever they're about, have a specific reason/need to (e.g. support forums), or grew up with them and are thus attached to the idea enough to continue to try and use them (this was kinda me for a while lol but things happen, I couldn't keep it up forever)
@  Fire Blazer : (30 October 2019 - 06:36 AM) I've posted on SF for various reasons ofc but in terms of like making friends and stuff it's p. much just been smaller groups/forums, yeah. mainly FES
@  Elwood : (27 October 2019 - 10:08 PM) Only reason I'm even on Serenes was because I had hacking questions. @Ezra yeah I figured it must be an age thing. I've been called an old man by many a child because I use Facebook.

Photo

You know you suck at FE when...


  • Please log in to reply
105 replies to this topic

#101 Richter

Richter

    Great Member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 154 posts

Posted 08 July 2011 - 05:54 PM

*HA!*

You know you suck at Fire emblem Gaiden when you lose all three of the starting villagers on easy mode.
The souls of the lost shall be avenged.user posted image

#102 Blood Falcon

Blood Falcon

    Halo fan

  • Banned
  • 1,079 posts
  • Location:On your mom's bed. Under the covers with your mom. Showing off. My glow in the dark watch.

Posted 11 July 2011 - 10:10 PM

You know you suck at FE when Nergal comes and kills Eliwood in chapter 11.
user posted image

I won't remove this until I have gotten an overkill extermination in Halo MLG.-started August 13, 2010, 8-13-2010 Got it on December 18, 2010! WOOT!
I won't remove this until I get a killtacular in Halo MLG- Started December 29, 2010.
QUOTE
Bloodfalcon22-pokemanzz cnt dye
FELover3- If I beat the shit out of them they do

QUOTE
Rujio -- Cows are more important than anything.
Rujio -- ANYTHING

QUOTE
Blood Falcon -- Hey bblues, are you able to ban the GoogleBot?
bblues -- I don't think so.
Blood Falcon -- Damn, lol.
bblues -- He's above the law : P

QUOTE (Grey_Tensho @ March 10, 2010 04:07 pm)
Bloodfalcon is as crazy over copyright as youtube is lol.

#103 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 12 July 2011 - 12:10 AM

^lol reference to Nintenlord's video much?

You know you suck at FE when Eliwood fails to kill the dragon and dies instead (the Ice one, not the fire one)

Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.


#104 Mercurius

Mercurius

    Ars est celare artem

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,408 posts
  • Gender:Not Telling
  • Interests:Digital art, idealistic stories, MMOs, SRPGs, hunting games, FAAAAAAAAAAABULOUS-ness, and staying out of the social order.

Posted 01 May 2012 - 12:58 AM

You know you suck at FE when you...

...expect a pegasus knight squad to last long.

...expect to take on an entire army with one weapon that's weaker than a steel sword and has 50 uses.

...expect the obviously malevolent ministers/advisors/senate/whatever to not betray you (this has less to do with you and more to do with the character's stupidity)

...have the early prepromote die from one mage using elfire. (Unless he's Zealot, but this isn't Zealot.)

...expect the unpromoted knight on your team of all people to hurry up.

...don't heal when you're low on HP before an important battle.

...keep an armed enemy on you like you just used the rescue function on him.

...actually get killed by Bolting from an unpromoted enemy.

...wait until the rest of your forces piss their pants from a manakete showing up to bring out the wyrmslayer.

...make your endgame spell tome Elfire. (As is almost everyone else's tomes.)

...expect a Roy that isn't even level 10 yet to solo Murdock with a rapier.

...let Zephiel get both Exaccus AND the Sealed Sword (hax!!!)

(I finished reading Hasha no Tsurugi today and yes, they have all these problems >_>)

I believe in judgment of humans through their judgment of fiction, for nothing else tells better of their disposition freed from apprehension.


#105 arimibn

arimibn

    The Darkslayer

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,386 posts
  • Gender:Male
  • Location:My body lies in Georgia...but my mind lives in Arthias.
  • Interests:I like Fire Emblem...Er...Legend Of Zelda...RPG's are a fav...er...Hmm...Just ask me if I like stuff!

Posted 10 May 2012 - 01:05 PM

You run out of weapons and money to buy them.
"You'll never forgive me? Like I give a damn."
"You got a jacked up notion of fair play pal...and it's beginning to piss me off."
"Though a fight every now and again does make life a little more interesting...dontcha think?"
Posted Image
^ This isn't dead, I swear!
Most of my closest friends have qualities that I despise. But I love them all regardless of their faults.
"Why are we trying to narrow God's mercy? I didn't realize there was a limit to how many people could go to heaven."

This will not be removed until I finish my Sprite Series. Arim and AJ VS The World Started December 19, 2013 (I actually still haven't given up on this! XD)

This will not be removed until The Demon Invasion is finished. Started December 19, 2013 (Hue)

3DS Friend Code 0834 - 1057 - 3616

#106 Nice Middle

Nice Middle

    Chancellor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 560 posts

Posted 10 May 2012 - 01:08 PM

"...don't heal when you're low on HP before an important battle."

In Fire Emblem?
QUOTE (Fire Blazer @ Jul 25 2014, 07:59 PM)
I have cero love for you or your shenanigans

QUOTE (Holy Kensai @ May 18 2012, 08:01 PM)
Gotta love how even in fan fiction I'm a badass.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users