Jump to content



Toggle shoutbox Shoutbox Open the Shoutbox in a popup

@  Fire Blazer : (28 May 2018 - 06:36 AM) and yup, Yuri and Rita are super OP, but I at least tried to be more creative with them than the average person, haha. (e.g. not just doing shining fang or violent pain/tidal wave spam all the time)
@  Fire Blazer : (28 May 2018 - 06:35 AM) yeah, can't fault you for the Symphonia bias, I might not have gotten to ever play co-op Tales of (QQ, lowkey one of my goals in life...), but ToS was my first Tales of game and got me into the series, so yeah
@  kirant : (27 May 2018 - 08:58 PM) I certainly found Vesperia's gameplay to be one of the biggest appeals (even if I broke the game halfway through by doing something as innocuous as "played as Rita". I swear the entire game became one long string of machine gun fireballs).

I'm personally still a larger fan of Symphonia, but that's probably an age bias for me. I grew up with Symphonia and spent years with friends playing a 4 player campaign. The only thing it was missing was the ability to move your characters in the 3rd dimension (instead sticking you as a player on the 2 dimensions while allowing allies and enemies to go full 3D).
@  Fire Blazer : (27 May 2018 - 08:17 PM) I also DID enjoy Vesperia's combat system, though I can kind of understand why one wouldn't, but like, the rest of it was definitely key to making it one of my all-time favorite games
@  Fire Blazer : (27 May 2018 - 08:16 PM) I also really like Vesperia's artstyle, I looked at it again recently and I still think it looks pretty solid for a game that's like, 10 or so years old
@  acceptance : (25 May 2018 - 06:05 AM) See I've never even played Vesperia on account of it's 360 exclusivity in America. But from screenshots and such I've seen, it's super pretty.
@  Elwood : (25 May 2018 - 05:56 AM) I really really didn't like Vesperia's combat system but it's still one of my favorite games. That game's visuals, characters and story are phenomenal.
@  acceptance : (25 May 2018 - 05:33 AM) I think something similar to Vesperia's art sytle would be great. That game is just super pleasant to look at.
@  Fire Blazer : (25 May 2018 - 01:41 AM) and yeah, it's about time they do a new engine, I'm assuming that's why it's been more than 1 year since the last Tales of game (and why it feels so long), lol. hopefully it's good. I'd kinda like for them to go back to colorful games and maybe either get a good art style going assuming they can't just make it outright look good (I'm not a fan of going for more realistic graphics only for the textures to be like, low-res...)
@  Fire Blazer : (25 May 2018 - 01:40 AM) been hearing Berseria is a better game, even though what I saw of it didn't really impress me. I do still plan to play it eventually though.

and idr about the opening but Zestiria had a solid song. just kinda catchy lol
@  acceptance : (25 May 2018 - 12:46 AM) Speaking of which, I hear the next one will use a whole new engine. Maybe they'll like; animate the lips, too.
@  acceptance : (24 May 2018 - 10:58 PM) Tales** also. Oopsie poopsies.
@  acceptance : (24 May 2018 - 10:58 PM) Berseria is a better game though, I quite liked it.
@  acceptance : (24 May 2018 - 10:57 PM) I've come to realize that Takes of Zestiria has a super rad opening song, and Berseria's was a steaming pile of doo doo.
@  Fire Blazer : (24 May 2018 - 01:55 AM) lolol

@Rujio yeah, I remember hearing something like that too. It makes enough sense, remaking a game is a bit less work than coming up with an entirely new one, haha.
@  Rujio : (22 May 2018 - 04:15 AM) Apparently FE2 was remade because IS was looking ahead to the Switch, but couldn't start developing for it yet, so they did the simplest/shortest project they could.
@  acceptance : (22 May 2018 - 02:56 AM) Yikes. If that was me acting smart, I think I may be dumber than anyone thought.
@  Fire Blazer : (21 May 2018 - 07:16 PM) @Kirant yeah, in a way it is, but also FE1/3 were kinda already remade already, so in that sense, FE2 makes sense (being the oldest game to not be remade, lol)
@  Fire Blazer : (21 May 2018 - 07:16 PM) tfw Idiot tries to sound smart XP
@  Fire Blazer : (21 May 2018 - 07:16 PM) lol

Photo

(^-^)/ -waves- Hey there


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Ichigopinkflash

Ichigopinkflash

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 3 posts

Posted 04 January 2018 - 06:45 AM

Hey big Fire Emblem fan here and very happy to be here as well. I have a lot hobbies and pass times. My main ones are photography and writing. My main interests are games,anime,manga,books,playing hacks. I love to create and edit photos. I can't draw very good at all but with my photo shop skills I can sometimes by pass that. If any of you need help with photo's I'd be happy to help anytime I can. I also love playing hacked games so if any of you got a game you need someone to try out I'd be happy to be your guinea pig player. I'm currently working on a hack myself but I've been having a lot of bumps getting in my way. I have all the utilities and I even have Blazers updated ultimate tutorial pdf. I even got a few videos on it but sometimes you just can't get rid of those bumps. My favorite fire emblem game of all times has to Fire Emblem 7. My favorite class in fire emblem series is most definitely the tactician class. I've played a whole lot of Fire emblem games almost all of them. Unfortunately I haven't been able to play Fire Emblem Heroes,Fire Emblem  Echoes Shadows of Valentia. Reason being is because I had to sell my 3 DS which I planned to buy a new one after I moved. Well I moved and got everything settled then I was like okay time to buy a new 3DS now, Then to my horror I found a grave problem O.O! You see I moved to an entirely different country I use to live in America and now I don't. The country I moved to has only Playstion,Xbox, and computer stuff :o ! I cannot for the life of me find a 3DS or any Nintendo products T-T. Just not fair :( so please if you played any of these games no spoilers I will get one eventually but who knows when that will be x.x. Oh and the reason I can't play Fire Emblem Heroes is not because of the country I'm in but because I keep getting some stupid connection error. I have no problem with my wifi so that's completely not true. I can never get passed the first level cause it won't ever finish downloading arrgh!

P.S. I'm rather socially awkward and weird just a fair warning :P. Although I'm much less socially awkward online thank God lol. I'm also a very hyper active person sometimes I seriously wonder if I have ADHD lol. I like to joke around and mess around and all that so I'm generally a fun and friendly person. I sure hope this place is still active :).



#2 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 05 January 2018 - 06:23 AM

oooh, photography. that's not a hobby I hear very often. very cool.

 

I like games, anime, and manga too, and if I had more time/patience, I'd probably enjoy books more... playing hacks, uh, well, they're not bad, but I kind of grew out of them I guess, heheh. there are too many uh, "normal" games I want to play, so I end up not really playing hacks anymore, XP.

 

anyway, sorry to hear about the 3DS situation, that's unfortunate :( hopefully you can figure out something soon!

 

no worries about being socially awkward or hyper, we don't judge.

 

unfortunately though, this place admittedly isn't that active anymore ><; we sometimes chat in the shoutbox at the top but otherwise it's just the Discord or such... :( sorry to disappoint, but still, it's cool to hear about Fire Emblem fans, so thanks for stopping by and sharing, based on what you said you seem like a nice person with similar hobbies as some of us here so it's kind of a shame you couldn't have joined back when we more active I guess, heheh XP


Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.


#3 Ichigopinkflash

Ichigopinkflash

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 3 posts

Posted 05 January 2018 - 12:46 PM

Thanks :) by the way I hope you don't mind me saying but I'm a big fan of your work ^-^. Don't worry I wont harrass you.I'm not selfish person just wanted to say thank you so much for making that tutorial it's helped me out a lot. Also no problem I'll find an active one sooner or later. If your ever need anything concerning photagraphy look me up k. This may be a noob question but what is a discord O.o?How do you use that shoutbox anyway to I can't figure it out. Anyways I'll check my messages and alerts now and then and hopefully one day it will be active again.

#4 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 07 January 2018 - 02:02 AM

lol no worries

 

Serenes Forest is active, I feel kinda bad sending people there but, it's not exactly easy to revive a forum, so :( lol

 

Discord is a chat program you can download or use online. :)


Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.


#5 xcrash1998

xcrash1998

    Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 76 posts
  • Gender:Male
  • Interests:Smash4, Computer Science(Programming),Drawing and Fire Emblem Hacking

Posted 08 January 2018 - 10:59 PM

 

Hey big Fire Emblem fan here and very happy to be here as well. I have a lot hobbies and pass times. My main ones are photography and writing. My main interests are games,anime,manga,books,playing hacks. I love to create and edit photos. I can't draw very good at all but with my photo shop skills I can sometimes by pass that. If any of you need help with photo's I'd be happy to help anytime I can. I also love playing hacked games so if any of you got a game you need someone to try out I'd be happy to be your guinea pig player. I'm currently working on a hack myself but I've been having a lot of bumps getting in my way. I have all the utilities and I even have Blazers updated ultimate tutorial pdf. I even got a few videos on it but sometimes you just can't get rid of those bumps. My favorite fire emblem game of all times has to Fire Emblem 7. My favorite class in fire emblem series is most definitely the tactician class. I've played a whole lot of Fire emblem games almost all of them. Unfortunately I haven't been able to play Fire Emblem Heroes,Fire Emblem  Echoes Shadows of Valentia. Reason being is because I had to sell my 3 DS which I planned to buy a new one after I moved. Well I moved and got everything settled then I was like okay time to buy a new 3DS now, Then to my horror I found a grave problem O.O! You see I moved to an entirely different country I use to live in America and now I don't. The country I moved to has only Playstion,Xbox, and computer stuff :o ! I cannot for the life of me find a 3DS or any Nintendo products T-T. Just not fair :( so please if you played any of these games no spoilers I will get one eventually but who knows when that will be x.x. Oh and the reason I can't play Fire Emblem Heroes is not because of the country I'm in but because I keep getting some stupid connection error. I have no problem with my wifi so that's completely not true. I can never get passed the first level cause it won't ever finish downloading arrgh!

P.S. I'm rather socially awkward and weird just a fair warning :P. Although I'm much less socially awkward online thank God lol. I'm also a very hyper active person sometimes I seriously wonder if I have ADHD lol. I like to joke around and mess around and all that so I'm generally a fun and friendly person. I sure hope this place is still active :).

Hi nice having you here good to see new people with such a great personality. Just post whenever you have got a problem I am still quite Active on hacking offline but always check if there is anything to do here. I also gave you a draft for the mug you needed it is still un-recolored and I think you could say a little simple made but should work once the colours are set and if it fits you need.

 

Edit:

 

Wow, it looks a lot worse than it seemed before, I think the head is off and the the for and backgrounds seem mixed, a little editing can easily fix that.



#6 Ichigopinkflash

Ichigopinkflash

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 3 posts

Posted 09 January 2018 - 04:49 PM

lol no worries
 
Serenes Forest is active, I feel kinda bad sending people there but, it's not exactly easy to revive a forum, so :( lol
 
Discord is a chat program you can download or use online. :)


I already have an account in serene forest it's not as active as it use to be :/. I got a friend on there who agree's with me. They mostly just chat about memes and other stuff. There not very active when it comes to helping or giving advice. It took like 3 months for someone to give me advice on how to fix my battle script. Which is why I made an account here to find active forum people. I'll stick around when I can and suggest people to come here to try and help with making it active again. Honestly I think it's much better than serene forest. Even if it doesn't come back alive like it once was at least it'll be a little active even if it's just us 3 :P lol. I don't always have a lot of free time but I'll pop up when I can. Can I join this discord if it's ok?

#7 Ichigopinkflash

Ichigopinkflash

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 3 posts

Posted 09 January 2018 - 04:52 PM

Hi nice having you here good to see new people with such a great personality. Just post whenever you have got a problem I am still quite Active on hacking offline but always check if there is anything to do here. I also gave you a draft for the mug you needed it is still un-recolored and I think you could say a little simple made but should work once the colours are set and if it fits you need.
 
Edit:
 
Wow, it looks a lot worse than it seemed before, I think the head is off and the the for and backgrounds seem mixed, a little editing can easily fix that.


Thank you glad to hear someone is still active here besides blazer. I got your reply to my other post very much appreciated. I'll try it out when I can get on my PC. On my mobile right now.

#8 xcrash1998

xcrash1998

    Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 76 posts
  • Gender:Male
  • Interests:Smash4, Computer Science(Programming),Drawing and Fire Emblem Hacking

Posted 09 January 2018 - 05:12 PM

No problem, but yeah I really still am quite an apprentice when it comes to sprites



#9 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 10 January 2018 - 01:33 AM

I already have an account in serene forest it's not as active as it use to be :/. I got a friend on there who agree's with me. They mostly just chat about memes and other stuff. There not very active when it comes to helping or giving advice. It took like 3 months for someone to give me advice on how to fix my battle script. Which is why I made an account here to find active forum people. I'll stick around when I can and suggest people to come here to try and help with making it active again. Honestly I think it's much better than serene forest. Even if it doesn't come back alive like it once was at least it'll be a little active even if it's just us 3 :P lol. I don't always have a lot of free time but I'll pop up when I can. Can I join this discord if it's ok?

 

yeah, just give me your Discord ID and I can add you as a friend and add you to the chat, we're pretty welcoming and there's more people there (though it's still not as active as it used to be, mostly Heroes talk for now, haha).

 

and I think Valke and Kirant still visit, and occasionally other people, the main problem is there just aren't many posts and not much motivation for people to chat these days I guess, haha, it's not like Fire Emblem isn't that active as a series but I guess people don't spend as much time discussing it seriously, it's mostly just memes like you said or silly waifu talk, and for us our older members got... well, older, so they just have less time for this kinda thing, myself included I guess, as you can see from my post count of over 12,000 I used to be pretty active, but that was a while ago, heheh. XP


Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.


#10 Valke

Valke

    lurker

  • Members
  • PipPip
  • 17 posts
  • Gender:Female
  • Location:asia.
  • Interests:drawing!!! writing!!! playing games!! honestly anything that could distract me from reality haha

Posted 10 January 2018 - 06:44 AM

ohohoho welcome, welcome!
You do photograph? That's cool! That reminds me how I really want to be a photographer back then...but I've long given up on it haha ^^; Mainly because I don't have a camera...and I've found something else as my main hobby and stress-reliever, which is drawing :)

FE7 is also my favorite game from the FE franchise, too! I played FE Heroes once, and I feel you on the connection error. It took me days to get past the download screen and actually play the game. it sucks.

I'm so sorry to hear about that 3DS situation of yours...i really hope you can figure out something to get your hands on one.

Don't worry, I'm socially awkward too both in real life and online(you can clearly see it on my reply here lolol)
I find it hard to talk to people I just knew...and I hate it. I wish I had some confidence in me.

well, nice to meet you! i hope we can be good friends here ^^
you can't spell success without 'succ'

#11 Ichigopinkflash

Ichigopinkflash

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 3 posts

Posted 10 January 2018 - 05:13 PM

yeah, just give me your Discord ID and I can add you as a friend and add you to the chat, we're pretty welcoming and there's more people there (though it's still not as active as it used to be, mostly Heroes talk for now, haha).
 
and I think Valke and Kirant still visit, and occasionally other people, the main problem is there just aren't many posts and not much motivation for people to chat these days I guess, haha, it's not like Fire Emblem isn't that active as a series but I guess people don't spend as much time discussing it seriously, it's mostly just memes like you said or silly waifu talk, and for us our older members got... well, older, so they just have less time for this kinda thing, myself included I guess, as you can see from my post count of over 12,000 I used to be pretty active, but that was a while ago, heheh. XP

Grew out of it hmm well I'm 25
<-<
>-> shhh
You'll never hear me admit that again lol. I got interested into hacking when I was 15 or 16 I wasn't able to get serious about it until 2 years ago. Last year is when I started being dedicated. I don't think it has to do with growing out of it. I think the case is being burnt out on it not growing. I can understand being burnt out on things. I'm sure you've just made so many hacks your just like that's it no more time to retire lol.I don't have a discord account but I'll make one eventually I'm having PC issues so I'm stuck on my phone right now. When I do make an account which is hopefully soon I'll pm you my ID.

#12 Ichigopinkflash

Ichigopinkflash

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 3 posts

Posted 10 January 2018 - 05:14 PM

ohohoho welcome, welcome!
You do photograph? That's cool! That reminds me how I really want to be a photographer back then...but I've long given up on it haha ^^; Mainly because I don't have a camera...and I've found something else as my main hobby and stress-reliever, which is drawing :)
FE7 is also my favorite game from the FE franchise, too! I played FE Heroes once, and I feel you on the connection error. It took me days to get past the download screen and actually play the game. it sucks.
I'm so sorry to hear about that 3DS situation of yours...i really hope you can figure out something to get your hands on one.
Don't worry, I'm socially awkward too both in real life and online(you can clearly see it on my reply here lolol)
I find it hard to talk to people I just knew...and I hate it. I wish I had some confidence in me.
well, nice to meet you! i hope we can be good friends here ^^

Thank you nice to meet you to and I'm sure we will be :)

#13 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 10 January 2018 - 07:42 PM

Grew out of it hmm well I'm 25
<-<
>-> shhh
You'll never hear me admit that again lol. I got interested into hacking when I was 15 or 16 I wasn't able to get serious about it until 2 years ago. Last year is when I started being dedicated. I don't think it has to do with growing out of it. I think the case is being burnt out on it not growing. I can understand being burnt out on things. I'm sure you've just made so many hacks your just like that's it no more time to retire lol.I don't have a discord account but I'll make one eventually I'm having PC issues so I'm stuck on my phone right now. When I do make an account which is hopefully soon I'll pm you my ID.

 

mhm, well, it's not like we "grew out of it" in the sense that it's childish or such, it's just that some of us have other ways to spend our time, like school, jobs, family, or other hobbies, so we don't feel like we can afford as much time for some other hobbies I guess

 

if I had the time I'd still like to post lots, but as it is I barely have enough time to do half the things I want to do in life, heh

 

anyway, yeah, once you get a Discord account just let me know

 

by the way, for your hacking endeavors, well, hacking is tough, and there's not much I can do to help at this point, but a friend shared this program with me which you might find useful:

 

https://www.reddit.c...aits_so_i_made/

 

so yeah, maybe give it a try if you can, heh. good luck~


Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.


#14 Ichigopinkflash

Ichigopinkflash

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 3 posts

Posted 11 January 2018 - 10:46 AM

 

mhm, well, it's not like we "grew out of it" in the sense that it's childish or such, it's just that some of us have other ways to spend our time, like school, jobs, family, or other hobbies, so we don't feel like we can afford as much time for some other hobbies I guess

 

if I had the time I'd still like to post lots, but as it is I barely have enough time to do half the things I want to do in life, heh

 

anyway, yeah, once you get a Discord account just let me know

 

by the way, for your hacking endeavors, well, hacking is tough, and there's not much I can do to help at this point, but a friend shared this program with me which you might find useful:

 

https://www.reddit.c...aits_so_i_made/

 

so yeah, maybe give it a try if you can, heh. good luck~

I hear you spare time is hard to come by these days. I probably would of been done with my hack by now if it weren't for not having a lot of free time. It's good though to focus on more important things to like all you mentioned and not focus on just your hobbies. It's all to easy to get sucked into the virtual world and forget about the real world which is much more important. I think if there were a choice electronics or real life I would pick real life reason being is electronics are fun and all but real life as awkward, hard and drama filled as it is. It's much more special then the electronic world. I finally got on a pc I'll make that discord now and thanks for the link to the program :)



#15 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 11 January 2018 - 08:24 PM

haha, I like both but I think I feel similar to you, they're both kind of cool and important, in the end I think balance is the key, don't get too absorbed in or dependent on any one thing, haha, but that's just me


Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.


#16 acceptance

acceptance

    to live is to accept

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 199 posts
  • Gender:Male
  • Location:The U-S of A
  • Interests:accepting things

Posted 13 January 2018 - 02:32 PM

We're all out of fresh water, but if you can get past that unfortunate reality you'll fit right in here. Welcome friend.
Not a very smart person.

FEShrines friendly neighborhood basket case.

#17 Ichigopinkflash

Ichigopinkflash

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 3 posts

Posted 15 January 2018 - 07:11 PM

We're all out of fresh water, but if you can get past that unfortunate reality you'll fit right in here. Welcome friend.

I can most definitely. Lol that signature xD is awesome






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users