Jump to content



Toggle shoutbox Shoutbox Open the Shoutbox in a popup

@  xcrash1998 : (30 November 2019 - 11:07 PM) New fictional holiday "Index Day"
@  Fire Blazer : (28 November 2019 - 08:52 PM) yeah just guest bots and stuff I think :( we really were active once upon a time though...
@  kirant : (26 November 2019 - 03:48 PM) No invasion. I imagine a lot of guest bots visiting for indexing purposes.
@  xcrash1998 : (26 November 2019 - 02:15 PM) How is most people online at 959 for the 8th of October of this year? Is that right? Did I miss something or was there somekind of spambot invasion?
@  xcrash1998 : (26 November 2019 - 02:06 PM) I know what you mean, it gets awkard to post something unrelated to the current conversation, and even if somebody picks up on it, it would just become a huge mess in the c hatbox if a multitude of groups talk about different topics.
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:45 PM) especially better imo if you want to update on a topic but like only occasionally (e.g. a project you're working on or a let's play of a game)
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:44 PM) it's hard for me to explain precisely why but forums just like work better for meaningful discussion over a longer period of time ig
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:44 PM) but that's def just not hte same ig, idk
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:44 PM) yeah, you can also kind of respond at your own pace on forums. Discord conversations are often like... it's awkward to respond to something that happened a while ago, especially if the server is active, but even just in general. since you sort of need to keep track of multiple conversations at once at times, and it's not like it has a good reply/quote system ala forums, closest thing really is to copy/paste or screenshot the text you're responding to and then type a response below
@  Elwood : (09 November 2019 - 11:29 AM) Adding on to what's been said, I just enjoy the order and structure of the forums. You can look through the threads and know exactly what people are talking about. Conversation get lost and buried on discord which is why I'm not a big fan of it.
@  kirant : (06 November 2019 - 05:31 AM) I enjoy that part of forums too. They become niche communities where you can have very specialized conversations as opposed to the cluttered mess in Discord.
@  Ezra : (31 October 2019 - 01:17 AM) Yeah, part of me wishes I could go back to the times forums were more prevalent. I really enjoyed how even several different forums based off the same franchise could feel so different. It's not like what we now is bad though, I just feel nostalgic for old times.
@  Fire Blazer : (30 October 2019 - 06:39 AM) also forums in general are just not as prevalent, there are so many other ways to interact these days, like Twitter, FB, Tumblr, etc., where you can just throw your thoughts into the void. I think that's the real issue and that the only people rly interested in forums these days are either super dedicated to whatever they're about, have a specific reason/need to (e.g. support forums), or grew up with them and are thus attached to the idea enough to continue to try and use them (this was kinda me for a while lol but things happen, I couldn't keep it up forever)
@  Fire Blazer : (30 October 2019 - 06:36 AM) I've posted on SF for various reasons ofc but in terms of like making friends and stuff it's p. much just been smaller groups/forums, yeah. mainly FES
@  Elwood : (27 October 2019 - 10:08 PM) Only reason I'm even on Serenes was because I had hacking questions. @Ezra yeah I figured it must be an age thing. I've been called an old man by many a child because I use Facebook.
@  kirant : (26 October 2019 - 09:39 PM) It's strange. I don't think I've ever posted on Serenes...period. I've always been a fan of smaller forums.
@  Ezra : (26 October 2019 - 05:49 AM) I think it's because a lot of newer FE players didn't frequent forums growing up. And those that do probably end up on Serenes.
@  Elwood : (25 October 2019 - 07:30 AM) I would love to revitalize this place I'm just not sure how that would be done. I mean with how main stream FE seems to have become I'm honestly surprised we don't have more members.
@  Fire Blazer : (21 October 2019 - 08:04 PM) tfw u not coming here results in not seeing a PM from last month T_T ok gonna try and check at least every couple weeks now even if there's nothing here, lol...
@  Fire Blazer : (21 October 2019 - 07:54 PM) I come here almost never because I've fallen out of habit and basically just accepted the forums are dead :( it's neat you come here every day tho

Photo

Heyo


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Kirb

Kirb

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 1 posts

Posted 04 February 2018 - 01:13 PM

Hey there, thought I'd join this place and make an introduction because why not.

I'm a hacker, you may have seen me in either fire emblem universe or serenes forest, or on discord, I have the same name in all of those places. I mostly do asm related stuff(you can see my stuff here: http://feuniverse.us...bpar-asm/2847),although I recently ran a blitz with a bunch of friends and we got 21/24 chapters(as in maps and events, no story) done so far, release is planned on february 14.

Anyways, hope I'll have fun time here.



#2 xcrash1998

xcrash1998

    Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 80 posts
  • Gender:Male
  • Interests:Smash4, Computer Science(Programming),Drawing and Fire Emblem Hacking

Posted 04 February 2018 - 03:12 PM

Hello Kirb we are happy to have you here, Assembly hacking, definitely not something I have any experience on.

21/24 chapters, impressive when did you start, will it have customs and supports and did plan sometime big for the story?

 

Well anyway, nice to have you here, it is always good to see more hackers here during this time.

 

I am looking forward to your blitz hack.



#3 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 04 February 2018 - 05:10 PM

yooo, asm hacking huh? that's cool, been ages since I dabbled in that stuff lol. had to tweak the link and admittedly wasn't sure what the hacks did but I can see you've put in some time to messing with assembly, haha

 

by a "blitz" I'm guessing you just rushed to do something you mean? so you probably don't intend to add story or such at any point, huh? sounds cool. (not entirely sure what you mean by 21/24 chapters, but I suppose I'll find out more once you post more about the hack, lolol)


Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.


#4 Kirb

Kirb

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 1 posts

Posted 04 February 2018 - 07:12 PM

21/24 chapters, impressive when did you start, will it have customs and supports and did plan sometime big for the story?

We started working on it last thursday(25 january). Custom supports aren't priority right now, and story isn't really our cup of tea, we prefer to focus on the gameplay.

 

yooo, asm hacking huh? that's cool, been ages since I dabbled in that stuff lol. had to tweak the link and admittedly wasn't sure what the hacks did but I can see you've put in some time to messing with assembly, haha

 

by a "blitz" I'm guessing you just rushed to do something you mean? so you probably don't intend to add story or such at any point, huh? sounds cool. (not entirely sure what you mean by 21/24 chapters, but I suppose I'll find out more once you post more about the hack, lolol)

Well, there's more stuff shown in my FEE3 submission(, starts at about 9:10) and my own videos().

And yeah, that's what I mean by blitz, By 21/24 chapters are done, I mean that 21 chapters have maps and events working, while 2 have maps but no events, and 1 has none.

Anyways, Sorry if i'm bothering you by asking this, but I saw you guys had a discord, yet I can't find the invite link. do you know where I can find it?



#5 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 04 February 2018 - 07:39 PM

oh wow, so that's what you meant by "skip chapter", haha. interesting. also, FE8! yay for FE8 hacking. such a great game, it makes me glad when people are still out there doing stuff with it, XD.

 

as for the Discord, it's not a bother, but we do like to get to know people we invite, and ask that you basically follow the same rules as on the forums (tl;dr be nice and don't fight and listen to the mods and all that), if you PM me I can send you a link later


Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.


#6 Kirb

Kirb

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 1 posts

Posted 04 February 2018 - 07:41 PM

oh wow, so that's what you meant by "skip chapter", haha. interesting. also, FE8! yay for FE8 hacking. such a great game, it makes me glad when people are still out there doing stuff with it, XD.

 

as for the Discord, it's not a bother, but we do like to get to know people we invite, and ask that you basically follow the same rules as on the forums (tl;dr be nice and don't fight and listen to the mods and all that), if you PM me I can send you a link later

Yeah, FE8 is a much better game/engine compared to FE7, or FE6. It's just much more modular and expendable.



#7 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 04 February 2018 - 07:47 PM

Yeah, FE8 is a much better game/engine compared to FE7, or FE6. It's just much more modular and expendable.

 

hoohoo, saying it's a better GAME? those are fighting words haha, though I'm not going to argue since I don't care a ton at this point in my life, nor do I have strong opinions either way; all the GBA FE games are dear to my heart and close enough in quality/enjoyment that I could understand someone preferring any of the 3 and it's totally reasonable IMO

 

but engine-wise?

 

that I believe, since it's the oldest and probably the most polished and feature-complete at least in some regards, lolol


Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users