Jump to content



Toggle shoutbox Shoutbox Open the Shoutbox in a popup

@  xcrash1998 : (30 November 2019 - 11:07 PM) New fictional holiday "Index Day"
@  Fire Blazer : (28 November 2019 - 08:52 PM) yeah just guest bots and stuff I think :( we really were active once upon a time though...
@  kirant : (26 November 2019 - 03:48 PM) No invasion. I imagine a lot of guest bots visiting for indexing purposes.
@  xcrash1998 : (26 November 2019 - 02:15 PM) How is most people online at 959 for the 8th of October of this year? Is that right? Did I miss something or was there somekind of spambot invasion?
@  xcrash1998 : (26 November 2019 - 02:06 PM) I know what you mean, it gets awkard to post something unrelated to the current conversation, and even if somebody picks up on it, it would just become a huge mess in the c hatbox if a multitude of groups talk about different topics.
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:45 PM) especially better imo if you want to update on a topic but like only occasionally (e.g. a project you're working on or a let's play of a game)
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:44 PM) it's hard for me to explain precisely why but forums just like work better for meaningful discussion over a longer period of time ig
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:44 PM) but that's def just not hte same ig, idk
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:44 PM) yeah, you can also kind of respond at your own pace on forums. Discord conversations are often like... it's awkward to respond to something that happened a while ago, especially if the server is active, but even just in general. since you sort of need to keep track of multiple conversations at once at times, and it's not like it has a good reply/quote system ala forums, closest thing really is to copy/paste or screenshot the text you're responding to and then type a response below
@  Elwood : (09 November 2019 - 11:29 AM) Adding on to what's been said, I just enjoy the order and structure of the forums. You can look through the threads and know exactly what people are talking about. Conversation get lost and buried on discord which is why I'm not a big fan of it.
@  kirant : (06 November 2019 - 05:31 AM) I enjoy that part of forums too. They become niche communities where you can have very specialized conversations as opposed to the cluttered mess in Discord.
@  Ezra : (31 October 2019 - 01:17 AM) Yeah, part of me wishes I could go back to the times forums were more prevalent. I really enjoyed how even several different forums based off the same franchise could feel so different. It's not like what we now is bad though, I just feel nostalgic for old times.
@  Fire Blazer : (30 October 2019 - 06:39 AM) also forums in general are just not as prevalent, there are so many other ways to interact these days, like Twitter, FB, Tumblr, etc., where you can just throw your thoughts into the void. I think that's the real issue and that the only people rly interested in forums these days are either super dedicated to whatever they're about, have a specific reason/need to (e.g. support forums), or grew up with them and are thus attached to the idea enough to continue to try and use them (this was kinda me for a while lol but things happen, I couldn't keep it up forever)
@  Fire Blazer : (30 October 2019 - 06:36 AM) I've posted on SF for various reasons ofc but in terms of like making friends and stuff it's p. much just been smaller groups/forums, yeah. mainly FES
@  Elwood : (27 October 2019 - 10:08 PM) Only reason I'm even on Serenes was because I had hacking questions. @Ezra yeah I figured it must be an age thing. I've been called an old man by many a child because I use Facebook.
@  kirant : (26 October 2019 - 09:39 PM) It's strange. I don't think I've ever posted on Serenes...period. I've always been a fan of smaller forums.
@  Ezra : (26 October 2019 - 05:49 AM) I think it's because a lot of newer FE players didn't frequent forums growing up. And those that do probably end up on Serenes.
@  Elwood : (25 October 2019 - 07:30 AM) I would love to revitalize this place I'm just not sure how that would be done. I mean with how main stream FE seems to have become I'm honestly surprised we don't have more members.
@  Fire Blazer : (21 October 2019 - 08:04 PM) tfw u not coming here results in not seeing a PM from last month T_T ok gonna try and check at least every couple weeks now even if there's nothing here, lol...
@  Fire Blazer : (21 October 2019 - 07:54 PM) I come here almost never because I've fallen out of habit and basically just accepted the forums are dead :( it's neat you come here every day tho

Photo

Wagwan


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Smonkk

Smonkk

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 0 posts

Posted 28 August 2017 - 06:22 PM

I'm from London and I've enjoyed FE and the scene around it but haven't really jumped in before. Looking forward to a little bit of banter and the friendly community this place seems to have. I know it's definitely not gonna be super active, compared to the olden days, but I prefer chill stuff anyay (partially why I didn't jump in a few years ago when this place was slightly more alive)

 

I'm also an artist and musician and coder or whatever but who isn't in this day of age. I've always liked the GBA FE style so I wanna try my hard at learning to recreate it so I can blatantly steal it for my own use in the future.



#2 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 29 August 2017 - 07:39 AM

haha, I can't say I'm an artist or musician myself, XP

 

but that aside, hello there, any favorite FE game in the series? :o


Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.


#3 acceptance

acceptance

    to live is to accept

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 202 posts
  • Gender:Male
  • Location:The U-S of A
  • Interests:accepting things

Posted 06 September 2017 - 03:32 AM

yo dude


Dave Grohl is rock and roll personified.

Actually a real smart genius man, but I'll never show it.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users