Jump to content



Toggle shoutbox Shoutbox Open the Shoutbox in a popup

@  xcrash1998 : (21 September 2018 - 05:46 PM) I like games that actually reward you for reaching more difficult objectives.
A good example would be the golden ballon in Super Mario Oddisey it more like a trophy and less like an in game side note of what you did.
@  Fire Blazer : (17 September 2018 - 07:13 AM) but like yeah I get more trophies/achievements in games that I just happened to play more bcuz the game itself was fun or w/e and it's like oh ok i also will get these things just through doing the stuff i wanted to do anyway, that's cool i guess lol
@  Fire Blazer : (17 September 2018 - 07:08 AM) like they don't rly hurt but they aren't something of particular value, it's kinda like a fancy alert with a title that tells u u did a thing, it's not bad but im not rly one to go out of my way to obtain the validation of a video game through something that can usually just be done via spending enough time/effort on it

(getting to like the top X% of a competitive multiplayer game or smth would be a diff story, but in that case i wouldn't even want an achievement, i feel like just getting there should feel rewarding in itself, so... yeah, lol)
@  Fire Blazer : (17 September 2018 - 07:07 AM) yeah I'm not a trophy/achievement guy lol
@  acceptance : (13 September 2018 - 10:35 PM) That's just not incentive enough for me, man.
@  acceptance : (13 September 2018 - 10:34 PM) Plus with modern gaming a lot of the time the most you can hope for if you get all the collectibles is a trophy/achievement. Which I suppose is valuable to some people, but it's not gonna add anything to the game whatsoever.
@  Fire Blazer : (12 September 2018 - 05:58 PM) like yeah sidequests with an actual crafted scenario to them, post-game dungeons that aren't TOO much grinding/rehashed content, etc. are cool
@  Fire Blazer : (12 September 2018 - 05:57 PM) yeah I only like completionist stuff if it's like meaningful content/not super grindy but usually at some point it becomes kind of annoying so meh
@  acceptance : (11 September 2018 - 01:01 AM) Gotta love unforgivingly difficult super bosses. (Looking at you, Lingering Will.)
@  acceptance : (11 September 2018 - 01:00 AM) I cannot do the whole collectible thing. It always feel so tedious. Sidequests and EX dungeons are always fun though.
@  xcrash1998 : (09 September 2018 - 06:56 AM) So thats perfect for me
@  xcrash1998 : (09 September 2018 - 06:55 AM) I am rather obsessed with completing on 100% unless it is completely unreasonable to do so
@  Fire Blazer : (03 September 2018 - 04:51 AM) if they ever make a sequel/spiritual successor or the like at the very least it should have my attention, haha
@  Fire Blazer : (03 September 2018 - 04:50 AM) so yeah, great, great game overall, I even bought the expansion and played the heck out of that too because it was so much fun. Think I ended up almost 100%ing it (basically fully explored the map IIRC, not sure I did everything but at the very least I should have gotten pretty close).

and I'm not really a completionist either, so again... just speaks volumes about how fun the game was IMO.
@  Fire Blazer : (03 September 2018 - 04:48 AM) Awesome gameplay, sweet enemies, an overall interesting premise and plot along with some solid writing, even the soundtrack was decent for a Western game, lol... but of course, the VISUALS. whew. the game looks soooo good. couldn't help but take pictures even though I don't usually consider myself that kinda guy, lol. the environments and hyper-realistic look are just so visually appealing I was often kinda mesmerized, similar to how I felt with Xenoblade X.
@  Fire Blazer : (03 September 2018 - 04:46 AM) I'm surprised to have finally found some other people who have played and liked that game though. I was excited for Horizon: Zero Dawn and got it at launch and ended up basically binging it, IIRC even putting P5 on hold for a bit, because it was just so much fun.
@  Fire Blazer : (03 September 2018 - 04:46 AM) ouch @ potential april fools lol
@  Rujio : (02 September 2018 - 09:34 AM) Still an excellent game. One of the more interesting stories I've come across in a game, especially an open-world one, and some pretty solid characters and worldbuilding. The gameplay is fun and works really, really well in the setting, too.
@  Rujio : (02 September 2018 - 09:31 AM) Although that article is from April 1st and my google searches are not revealing any other evidence of a PC release...
@  Rujio : (02 September 2018 - 09:29 AM) Ah yes! I just played that game this past summer with my friends (who have a PS4) and it really was great! I'm really glad it's coming to PC so I can have it myself, and also because I've got some PS-less friends who would really enjoy it.

Photo

Shouzo Kaga's Fire Emblem-like project.


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Shu

Shu

    Sealord

  • GFX Artist
  • 1,450 posts
  • Gender:Male
  • Location:Arrakis
  • Interests:Pimpin'

Posted 16 July 2015 - 11:13 PM

http://www.siliconer...gy-rpg-project/

 

The father of FE himself is kicking this thing out, thoughts?

 

I'll play it, that's for sure. As you may or may not know, I'm big on the OG Fire Emblem games, and it's looking quite a bit like the older releases.

 

That being said, the unit graphics are kind of weird to me. Not a huge fan. I dig those portraits though.

 

Also, if you can draw, go get yourself involved in this project. I bet that shit would be awesome.


user posted image
Gallery

I will not remove this until the Vikings win the Super Bowl - Started 1/28/11

"i had to google bukkake."
-Boney

#2 Rujio

Rujio

    I eat Axel

  • Veterans
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,721 posts

Posted 17 July 2015 - 01:12 AM

I'm glad to see it's making progress. While I enjoyed some developments post-Kaga in FE, given how disappointing I'm finding the current trends, I'm really excited to see what he'll do after all this time.


?????????
???????
There, katakana. Happy?
QUOTE
Bobryk -- holy crap I look away for two seconds and I have knots all up in my shit

#3 Cero

Cero

    U wot m8?

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,274 posts
  • Gender:Male
  • Interests:Games and such. Anime and other stuff.

Posted 17 July 2015 - 01:22 AM

I enjoyed Tear Ring Saga and Berwick Saga looks sick (still can't play it T_T) and this game looks like it will be fun. The visuals are odd, but since this is free I'm not gonna complain. I also really like the female character on the title screen.


Posted Image

 

Posted Image         Posted Image


#4 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 18 July 2015 - 09:31 PM

I saw it, doesn't look great and idk, not too interested, but if it's good, that's fine, I mean it'll be free right? And that's cool for the people who are interested. But you'd have a hard time getting me hyped about it, haha.


Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.


#5 Holy Kensai

Holy Kensai

    Kaiser.

  • Veterans
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,693 posts
  • Location:Canada

Posted 21 July 2015 - 08:05 AM

I am more interested in thie SRPG Studio program than I am in this project. It looks like the grandson of SRPG Maker 95, which while limited was entertaining to use.

Quick look into it shows that at that time of the post he is looking for artists, thus the weird visuals. They are all SRPG Studio stock resources.


QUOTE (Ryrumeli)
Yeah, that is what we get. Never mess with Kensai. XD

QUOTE (badkiara103)
Who doesn't want to kill a helpless little girl.


The Holy Kensai Fan Club!
Holy Kensai Suzaku Seraph Ryoku Mankut8397 Blazer Oblivion Riadansen Caladbolg Pie

#6 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 22 July 2015 - 04:01 AM

I am more interested in thie SRPG Studio program than I am in this project. It looks like the grandson of SRPG Maker 95, which while limited was entertaining to use.

Quick look into it shows that at that time of the post he is looking for artists, thus the weird visuals. They are all SRPG Studio stock resources.

 

Haha yeah, is it in Japanese or what? Can't remember but it'd be cool if it got popular and became a really good program to mess around in making mini-SRPGs or something

 

ahh that makes sense


Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.


#7 Rujio

Rujio

    I eat Axel

  • Veterans
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,721 posts

Posted 22 July 2015 - 04:37 AM

I believe the program is all in Japanese (including the stats and such in gameplay), but some people over on SF were working on that when the news that Kaga was making this game first came out.


?????????
???????
There, katakana. Happy?
QUOTE
Bobryk -- holy crap I look away for two seconds and I have knots all up in my shit

#8 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 23 July 2015 - 01:52 AM

ah, well.. eh... we'll see how that goes, I guess... *rolls eyes*


Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.


#9 Cero

Cero

    U wot m8?

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,274 posts
  • Gender:Male
  • Interests:Games and such. Anime and other stuff.

Posted 23 July 2015 - 02:17 AM

I think I heard somewhere that the devs were considering a western release which would be pretty awesome.


Posted Image

 

Posted Image         Posted Image


#10 Holy Kensai

Holy Kensai

    Kaiser.

  • Veterans
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,693 posts
  • Location:Canada

Posted 24 July 2015 - 05:32 AM

Yeah. I found some info on a western release being considered, but nothing concrete. It looks super easy to use and more user friendly than SRPG95. From the sounds of it the battle animation tool is in depth too. So here is hoping.


QUOTE (Ryrumeli)
Yeah, that is what we get. Never mess with Kensai. XD

QUOTE (badkiara103)
Who doesn't want to kill a helpless little girl.


The Holy Kensai Fan Club!
Holy Kensai Suzaku Seraph Ryoku Mankut8397 Blazer Oblivion Riadansen Caladbolg Pie




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users