Jump to content



Toggle shoutbox Shoutbox Open the Shoutbox in a popup

@  Fire Blazer : (16 October 2018 - 03:52 AM) even you, Pie :P
@  Fire Blazer : (16 October 2018 - 03:51 AM) feel free to join the Discord and chat with us if you haven't
@  Fire Blazer : (16 October 2018 - 03:51 AM) real sad this forum is dead, but hope y'all are all doing okay
@  Fire Blazer : (16 October 2018 - 03:50 AM) yoooo sup
@  acceptance : (04 October 2018 - 02:34 AM) TOV Definitive Edition has me pretty hyped up for the franchise right now.
@  acceptance : (04 October 2018 - 02:30 AM) Its been a while since I've been this excited to play a tales game lolol
@  acceptance : (04 October 2018 - 02:28 AM) I'm finally playing Tales of the Abyss on the PS2 and it reminds me of the first time I played symphonia. I'm loving this game!
@  xcrash1998 : (21 September 2018 - 05:46 PM) I like games that actually reward you for reaching more difficult objectives.
A good example would be the golden ballon in Super Mario Oddisey it more like a trophy and less like an in game side note of what you did.
@  Fire Blazer : (17 September 2018 - 07:13 AM) but like yeah I get more trophies/achievements in games that I just happened to play more bcuz the game itself was fun or w/e and it's like oh ok i also will get these things just through doing the stuff i wanted to do anyway, that's cool i guess lol
@  Fire Blazer : (17 September 2018 - 07:08 AM) like they don't rly hurt but they aren't something of particular value, it's kinda like a fancy alert with a title that tells u u did a thing, it's not bad but im not rly one to go out of my way to obtain the validation of a video game through something that can usually just be done via spending enough time/effort on it

(getting to like the top X% of a competitive multiplayer game or smth would be a diff story, but in that case i wouldn't even want an achievement, i feel like just getting there should feel rewarding in itself, so... yeah, lol)
@  Fire Blazer : (17 September 2018 - 07:07 AM) yeah I'm not a trophy/achievement guy lol
@  acceptance : (13 September 2018 - 10:35 PM) That's just not incentive enough for me, man.
@  acceptance : (13 September 2018 - 10:34 PM) Plus with modern gaming a lot of the time the most you can hope for if you get all the collectibles is a trophy/achievement. Which I suppose is valuable to some people, but it's not gonna add anything to the game whatsoever.
@  Fire Blazer : (12 September 2018 - 05:58 PM) like yeah sidequests with an actual crafted scenario to them, post-game dungeons that aren't TOO much grinding/rehashed content, etc. are cool
@  Fire Blazer : (12 September 2018 - 05:57 PM) yeah I only like completionist stuff if it's like meaningful content/not super grindy but usually at some point it becomes kind of annoying so meh
@  acceptance : (11 September 2018 - 01:01 AM) Gotta love unforgivingly difficult super bosses. (Looking at you, Lingering Will.)
@  acceptance : (11 September 2018 - 01:00 AM) I cannot do the whole collectible thing. It always feel so tedious. Sidequests and EX dungeons are always fun though.
@  xcrash1998 : (09 September 2018 - 06:56 AM) So thats perfect for me
@  xcrash1998 : (09 September 2018 - 06:55 AM) I am rather obsessed with completing on 100% unless it is completely unreasonable to do so
@  Fire Blazer : (03 September 2018 - 04:51 AM) if they ever make a sequel/spiritual successor or the like at the very least it should have my attention, haha

Photo

Please i just need the clothes drawn on

Mug sprite

  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Ichigopinkflash

Ichigopinkflash

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 3 posts

Posted 04 January 2018 - 07:06 AM

Hey I'm having a big issue with my mug face sprite. I have everything I want except for the clothes. I've tried everything to do it myself but have failed miserably every time. So can someone be kind and help me out it's nothing complicated and I have everything and will provide you with the face mug and the simple design of the clothes I want the mug to have on. So all you need to do is draw the clothes on. I've already set the colors on the mug to the palette I want, and changed it all to my liking so you should have no issues at all. Also it's fire emblem 7 colors.Thank you so much if you need help with photo shop skills or editing I'd be glad to help you out anytime I can in return.

Note: I did not create this mug I just got it off google and manipulated the pallette

Attached File  arch__gift_for_saranara_by_blazt01-d64qiix.png   3.84KB   1 downloads

Note: I did not create this either I just took it of of a picture from google and colored. Also yes i have tried so many times to just copy past and shrink it on to the face mug it did not look good at all. Trust me I've tried everything to my ability.

Attached File  TacticianMugbase.png   6.64KB   2 downloads

Note: Again did not create this I got it off of image hunter then manipulated the pallet and edited some stuff. This picture of the map sprite is just to give you more of a big picture of the clothes that's all.

Attached File  standing.PNG.172d85e0de08ecb34db3fb267ca8e65d.PNG   594bytes   2 downloads



#2 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 05 January 2018 - 06:19 AM

uhh sorry but I dont think anyone's going to be able to do this for you, we don't really have any active spriters here and spriting is kinda hard and time-consuming in the first place, so... yeah. just wanted to let you know, I guess. sorry... :\


Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.


#3 Ichigopinkflash

Ichigopinkflash

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 3 posts

Posted 05 January 2018 - 12:51 PM

No problem

#4 xcrash1998

xcrash1998

    Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 80 posts
  • Gender:Male
  • Interests:Smash4, Computer Science(Programming),Drawing and Fire Emblem Hacking

Posted 08 January 2018 - 09:18 PM

You could splice a cloak from a mage or something

I have just been hanging around removing, editing some mugs and mostly removing the cloack's or in other words the faces inside the cloaks and now have a sheet with what I have got on that. You can use everything on there and play around with, it makes it easier to learn how to splice and editing smaller parts to distuinguish them from the original.

 

Attached File  Sprite.png   29.94KB   0 downloads

 

And if you want to recollor or search for stray pixels I recommend Usenti.

 



#5 Ichigopinkflash

Ichigopinkflash

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 3 posts

Posted 09 January 2018 - 03:55 PM

Oh wow thank you that's an awesome tip. I appreciate you adding it for me to. I have usenti already and I use it constantly even if or things non fire emblem related it's one awesome program. I've already recolored that mug to the pallet I want. I'll recolor this cloak and see what I can do thanks for your help.

#6 xcrash1998

xcrash1998

    Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 80 posts
  • Gender:Male
  • Interests:Smash4, Computer Science(Programming),Drawing and Fire Emblem Hacking

Posted 09 January 2018 - 05:12 PM

No problem






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users