Jump to content



Toggle shoutbox Shoutbox Open the Shoutbox in a popup

@  xcrash1998 : (30 November 2019 - 11:07 PM) New fictional holiday "Index Day"
@  Fire Blazer : (28 November 2019 - 08:52 PM) yeah just guest bots and stuff I think :( we really were active once upon a time though...
@  kirant : (26 November 2019 - 03:48 PM) No invasion. I imagine a lot of guest bots visiting for indexing purposes.
@  xcrash1998 : (26 November 2019 - 02:15 PM) How is most people online at 959 for the 8th of October of this year? Is that right? Did I miss something or was there somekind of spambot invasion?
@  xcrash1998 : (26 November 2019 - 02:06 PM) I know what you mean, it gets awkard to post something unrelated to the current conversation, and even if somebody picks up on it, it would just become a huge mess in the c hatbox if a multitude of groups talk about different topics.
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:45 PM) especially better imo if you want to update on a topic but like only occasionally (e.g. a project you're working on or a let's play of a game)
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:44 PM) it's hard for me to explain precisely why but forums just like work better for meaningful discussion over a longer period of time ig
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:44 PM) but that's def just not hte same ig, idk
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:44 PM) yeah, you can also kind of respond at your own pace on forums. Discord conversations are often like... it's awkward to respond to something that happened a while ago, especially if the server is active, but even just in general. since you sort of need to keep track of multiple conversations at once at times, and it's not like it has a good reply/quote system ala forums, closest thing really is to copy/paste or screenshot the text you're responding to and then type a response below
@  Elwood : (09 November 2019 - 11:29 AM) Adding on to what's been said, I just enjoy the order and structure of the forums. You can look through the threads and know exactly what people are talking about. Conversation get lost and buried on discord which is why I'm not a big fan of it.
@  kirant : (06 November 2019 - 05:31 AM) I enjoy that part of forums too. They become niche communities where you can have very specialized conversations as opposed to the cluttered mess in Discord.
@  Ezra : (31 October 2019 - 01:17 AM) Yeah, part of me wishes I could go back to the times forums were more prevalent. I really enjoyed how even several different forums based off the same franchise could feel so different. It's not like what we now is bad though, I just feel nostalgic for old times.
@  Fire Blazer : (30 October 2019 - 06:39 AM) also forums in general are just not as prevalent, there are so many other ways to interact these days, like Twitter, FB, Tumblr, etc., where you can just throw your thoughts into the void. I think that's the real issue and that the only people rly interested in forums these days are either super dedicated to whatever they're about, have a specific reason/need to (e.g. support forums), or grew up with them and are thus attached to the idea enough to continue to try and use them (this was kinda me for a while lol but things happen, I couldn't keep it up forever)
@  Fire Blazer : (30 October 2019 - 06:36 AM) I've posted on SF for various reasons ofc but in terms of like making friends and stuff it's p. much just been smaller groups/forums, yeah. mainly FES
@  Elwood : (27 October 2019 - 10:08 PM) Only reason I'm even on Serenes was because I had hacking questions. @Ezra yeah I figured it must be an age thing. I've been called an old man by many a child because I use Facebook.
@  kirant : (26 October 2019 - 09:39 PM) It's strange. I don't think I've ever posted on Serenes...period. I've always been a fan of smaller forums.
@  Ezra : (26 October 2019 - 05:49 AM) I think it's because a lot of newer FE players didn't frequent forums growing up. And those that do probably end up on Serenes.
@  Elwood : (25 October 2019 - 07:30 AM) I would love to revitalize this place I'm just not sure how that would be done. I mean with how main stream FE seems to have become I'm honestly surprised we don't have more members.
@  Fire Blazer : (21 October 2019 - 08:04 PM) tfw u not coming here results in not seeing a PM from last month T_T ok gonna try and check at least every couple weeks now even if there's nothing here, lol...
@  Fire Blazer : (21 October 2019 - 07:54 PM) I come here almost never because I've fallen out of habit and basically just accepted the forums are dead :( it's neat you come here every day tho

Photo

So, we should do something to celebrate.


  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#41 ^Leo^

^Leo^

    Mega Member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 807 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:the magical land of cleve

Posted 15 April 2015 - 07:19 PM

i'd definitely take a listen, but like snow there are other people living with me(most of which wouldn't appreciate me singing while they tried to sleep)



#42 SmashedFish

SmashedFish

    Tom is not for opening

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,858 posts
  • Gender:Not Telling
  • Interests:fictional characters

Posted 15 April 2015 - 07:47 PM

I just noticed this, but is the Smashed from SmashedFish supposed to mean drunk?

 

Nah, I came up with the name randomly years ago and it just stuck.

 

i'd definitely take a listen, but like snow there are other people living with me(most of which wouldn't appreciate me singing while they tried to sleep)

 

You guys ought to record a song when you can and put it on a privately listed Youtube video or something. It'd be a shame to miss out. :)


Images - 11/22 Writing - 5/17 FE: Immortal Shrine
forum_signature__aeiou_by_sakowfniapqf-d

 

Spoiler


Need help with hacking? Post in the subforum, or Skype me (smashedfish76).


#43 ^Leo^

^Leo^

    Mega Member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 807 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:the magical land of cleve

Posted 15 April 2015 - 08:05 PM

oh i'll be recording the whole thing if possible. wouldn't want anyone to miss out. of course i would need to get my recording software working again...



#44 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 15 April 2015 - 09:32 PM

well this probably won't actually happen for a bit so I guess you have time to work something out for the recording

 

just make it good heh

 

oh and NATURALLY I expect to have a recording from Snow at some point too even if it's through his phone or something lolol


Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.


#45 Snow

Snow

    The Combat Medic

  • Veterans
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 926 posts
  • Gender:Male
  • Location:Santiago de Chile
  • Interests:Tons of stuff, figure them out yourself.

Posted 15 April 2015 - 11:05 PM

Hey I'm that video that cero posted, I think
Posted Image
Posted Image
This won't be removed until Chile wins the World Cup - Started 24/06/12
BTW, I take map requests if anyone wants to make one XD, just send me a PM and I'll most likely accept. If you wanna see some of previous work you can visit my gallery here, I'd skip to the end because I've improved alot XD.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users