Jump to content



Toggle shoutbox Shoutbox Open the Shoutbox in a popup

@  xcrash1998 : (26 February 2020 - 09:55 AM) Not anymore
@  Mage Girl : (17 February 2020 - 02:33 AM) I can safely say I'm so far the only person to post to this shoutbox in 2020...
@  Fire Blazer : (24 December 2019 - 03:17 AM) naw, it's when the bots make collaborated efforts to crawl places, lol
@  kirant : (23 December 2019 - 05:20 AM) What do we do on Index Day? Give each other bots?
@  Fire Blazer : (16 December 2019 - 01:39 AM) LOL
@  xcrash1998 : (30 November 2019 - 11:07 PM) New fictional holiday "Index Day"
@  Fire Blazer : (28 November 2019 - 08:52 PM) yeah just guest bots and stuff I think :( we really were active once upon a time though...
@  kirant : (26 November 2019 - 03:48 PM) No invasion. I imagine a lot of guest bots visiting for indexing purposes.
@  xcrash1998 : (26 November 2019 - 02:15 PM) How is most people online at 959 for the 8th of October of this year? Is that right? Did I miss something or was there somekind of spambot invasion?
@  xcrash1998 : (26 November 2019 - 02:06 PM) I know what you mean, it gets awkard to post something unrelated to the current conversation, and even if somebody picks up on it, it would just become a huge mess in the c hatbox if a multitude of groups talk about different topics.
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:45 PM) especially better imo if you want to update on a topic but like only occasionally (e.g. a project you're working on or a let's play of a game)
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:44 PM) it's hard for me to explain precisely why but forums just like work better for meaningful discussion over a longer period of time ig
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:44 PM) but that's def just not hte same ig, idk
@  Fire Blazer : (10 November 2019 - 11:44 PM) yeah, you can also kind of respond at your own pace on forums. Discord conversations are often like... it's awkward to respond to something that happened a while ago, especially if the server is active, but even just in general. since you sort of need to keep track of multiple conversations at once at times, and it's not like it has a good reply/quote system ala forums, closest thing really is to copy/paste or screenshot the text you're responding to and then type a response below
@  Elwood : (09 November 2019 - 11:29 AM) Adding on to what's been said, I just enjoy the order and structure of the forums. You can look through the threads and know exactly what people are talking about. Conversation get lost and buried on discord which is why I'm not a big fan of it.
@  kirant : (06 November 2019 - 05:31 AM) I enjoy that part of forums too. They become niche communities where you can have very specialized conversations as opposed to the cluttered mess in Discord.
@  Ezra : (31 October 2019 - 01:17 AM) Yeah, part of me wishes I could go back to the times forums were more prevalent. I really enjoyed how even several different forums based off the same franchise could feel so different. It's not like what we now is bad though, I just feel nostalgic for old times.
@  Fire Blazer : (30 October 2019 - 06:39 AM) also forums in general are just not as prevalent, there are so many other ways to interact these days, like Twitter, FB, Tumblr, etc., where you can just throw your thoughts into the void. I think that's the real issue and that the only people rly interested in forums these days are either super dedicated to whatever they're about, have a specific reason/need to (e.g. support forums), or grew up with them and are thus attached to the idea enough to continue to try and use them (this was kinda me for a while lol but things happen, I couldn't keep it up forever)
@  Fire Blazer : (30 October 2019 - 06:36 AM) I've posted on SF for various reasons ofc but in terms of like making friends and stuff it's p. much just been smaller groups/forums, yeah. mainly FES
@  Elwood : (27 October 2019 - 10:08 PM) Only reason I'm even on Serenes was because I had hacking questions. @Ezra yeah I figured it must be an age thing. I've been called an old man by many a child because I use Facebook.

Photo

Super Smash Bros. 4


  • Please log in to reply
65 replies to this topic

#41 Snow

Snow

    The Combat Medic

  • Veterans
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 926 posts
  • Gender:Male
  • Location:Santiago de Chile
  • Interests:Tons of stuff, figure them out yourself.

Posted 03 May 2015 - 06:09 PM

So just out of curiosity who does everyone use? I use Pit and Mario, though I haven't had many chances to play Smash4.
Posted Image
Posted Image
This won't be removed until Chile wins the World Cup - Started 24/06/12
BTW, I take map requests if anyone wants to make one XD, just send me a PM and I'll most likely accept. If you wanna see some of previous work you can visit my gallery here, I'd skip to the end because I've improved alot XD.

#42 ^Leo^

^Leo^

    Mega Member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 807 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:the magical land of cleve

Posted 03 May 2015 - 06:39 PM

mostly Ike and Dedede, but i like to cycle through most of the characters. the only characters i don't play at all are mario, luigi, peach, rosalina, and duck hunt. i just don't like them at all



#43 Golden Warrior

Golden Warrior

    Good as Gold!

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,159 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bolivia
  • Interests:Video games, reading, writing, and other such creative things.

Posted 04 May 2015 - 03:00 PM

I main Falco and Dr. Mario. I tend to use Sheik, Mega Man, and Shulk if the need arises though. (Don't practice with those three nearly as much.)


Got Pokemon X/Y or OR/AS? Battle me! Or trade with me... Trading is cool too.
3DS FC: 5300-9087-1138 (PM me if you add me so I know to add you back.)

 

Have Smash Bros for Wii U? Battle me there too! 

Nintendo Network ID: GoldenWarriorX (No need to notify me in this case, it will.)


#44 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 04 May 2015 - 10:24 PM

Mostly random, but my favorite characters tend to be the Fire Emblem characters and Shulk, mostly just because I like them (and I've been using Marth for a while). Also, Samus and Ness, because reasons. I play as plenty of people though. Slowly starting to dislike playing as certain characters though lol. Too bad I can't do like, a "selective random", where it chooses a random character from amongst characters I select (so that I don't random characters I don't like, lol). THAT would be cool. And make my life way easier (I have a hard time choosing characters. And stages. <_<')


Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.


#45 SmashedFish

SmashedFish

    Tom is not for opening

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,858 posts
  • Gender:Not Telling
  • Interests:fictional characters

Posted 08 May 2015 - 11:49 PM

I've been a ROB main since Brawl. I also enjoy Shulk, Marth, Lucario, and Link in no particular order, though I'm not too great at any of them. Of characters I have no idea how to play, I really want to learn Falco.


Images - 11/22 Writing - 5/17 FE: Immortal Shrine
forum_signature__aeiou_by_sakowfniapqf-d

 

Spoiler


Need help with hacking? Post in the subforum, or Skype me (smashedfish76).


#46 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 10 May 2015 - 10:00 PM

ROB huh, Silence also seems to like ROB a little

 

I generally don't see many ROB players though. if i do they mostly seem to enjoy playing games with lasers and the down-B and there are some silly throws ROB has and that twirling down-smash that is lulz haha

 

Shulk/Marth/Link, go sword-users~


Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.


#47 Cero

Cero

    U wot m8?

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,274 posts
  • Gender:Male
  • Interests:Games and such. Anime and other stuff.

Posted 11 May 2015 - 01:08 AM

Been trying to phase out my Marth in favor of Pikachu since I'm trying to main Marth in melee. It's going alright though Marth is still my best.


Posted Image

 

Posted Image         Posted Image


#48 Voffie

Voffie

    He who might do things

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 234 posts
  • Gender:Male
  • Location:Somewhere
  • Interests:Games. Anime. More games.

Posted 11 May 2015 - 03:28 AM

Mario and Yoshi are the main two characters I use, although I can use everyone somewhat decently. Some worse than others, some better than others. Shulk, Link, and Ganondorf would be my best characters after Yoshi & Mario.



#49 ^Leo^

^Leo^

    Mega Member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 807 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:the magical land of cleve

Posted 11 May 2015 - 02:03 PM

tried out cruel smash...only killed two. on the other hand i got to 219 in endless smash. ike is a monster in that mode.



#50 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 11 May 2015 - 11:32 PM

tried out cruel smash...only killed two. on the other hand i got to 219 in endless smash. ike is a monster in that mode.

 

lol Ike is good for something, at least :P

 

 

Been trying to phase out my Marth in favor of Pikachu since I'm trying to main Marth in melee. It's going alright though Marth is still my best.

 

good luck. *withholds snarky remark*

 

Mario and Yoshi are the main two characters I use, although I can use everyone somewhat decently. Some worse than others, some better than others. Shulk, Link, and Ganondorf would be my best characters after Yoshi & Mario.

 

didn't know you were good with Link or Ganondorf. Rarely see you use those tbh (Shulk I don't see often either but I remember you playing as him more before). Maybe it's just that you usually play random when we play together or something lol.


Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.


#51 ^Leo^

^Leo^

    Mega Member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 807 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:the magical land of cleve

Posted 12 May 2015 - 12:01 AM

Excuse me blazer but I don't think you've seen how great ike is yet. Other people may be better...actually half of the roster is considered better than him, but as far as I'm concerned he's the best. Unfortunately I can't win many 1 on 1 matches with him since I have no air game with anyone, but in the team smash and smash modes he is amazing.

#52 Snow

Snow

    The Combat Medic

  • Veterans
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 926 posts
  • Gender:Male
  • Location:Santiago de Chile
  • Interests:Tons of stuff, figure them out yourself.

Posted 12 May 2015 - 12:21 PM

Zac the important things isn't that you can beat Blazer or other great players, the important thing is that you can beat the people you know irl. That way they have no reason to doubt that you are better than them.

 

I can attest that Ike is brutal in free for all/ 4 player smash matches.


Posted Image
Posted Image
This won't be removed until Chile wins the World Cup - Started 24/06/12
BTW, I take map requests if anyone wants to make one XD, just send me a PM and I'll most likely accept. If you wanna see some of previous work you can visit my gallery here, I'd skip to the end because I've improved alot XD.

#53 Voffie

Voffie

    He who might do things

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 234 posts
  • Gender:Male
  • Location:Somewhere
  • Interests:Games. Anime. More games.

Posted 12 May 2015 - 12:37 PM

 

didn't know you were good with Link or Ganondorf. Rarely see you use those tbh (Shulk I don't see often either but I remember you playing as him more before). Maybe it's just that you usually play random when we play together or something lol.

Really? I use Ganondorf a ton against Cero. Surprised you didn't know I used him. Understanding with Link, he is the character I use the least of all of them.



#54 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 12 May 2015 - 09:09 PM

Excuse me blazer but I don't think you've seen how great ike is yet. Other people may be better...actually half of the roster is considered better than him, but as far as I'm concerned he's the best. Unfortunately I can't win many 1 on 1 matches with him since I have no air game with anyone, but in the team smash and smash modes he is amazing.

 

Zac the important things isn't that you can beat Blazer or other great players, the important thing is that you can beat the people you know irl. That way they have no reason to doubt that you are better than them.

 

I can attest that Ike is brutal in free for all/ 4 player smash matches.

 

I mean it's Ike he was in Brawl WE'RE WELL AWARE OF JUST HOW GREAT HE IS IN MATCHES WITH 3 OR MORE PLAYERS OR MISCELLANEOUS MODES WHERE YOU'RE FIGHTING NOOB AI'S, OKAY

 

sadly he's garbage in 1v1's and unless you've mastered Ike or close to it, or you're just way better than the other player/they're a noob, you're probably going to get owned, lol. (I used to play Ike quite a lot in Brawl and he's very similar now so I play a decent game with him, but there's little I can do to make-up for his inability to land killing attacks on people with decent reflexes, lol)


Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.


#55 Whitewolf8

Whitewolf8

    The goldfishest memory ever

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 492 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Cabbage

Posted 12 May 2015 - 11:00 PM

I've noticed that Ike's aerials are kind of scary if you can utilise them properly. In particular, his Neutral Air is fun to use~


d1e502f831c13190dd34a16b376298af%20-%20C

WELCOME TO AUSTRALIA, HERE'S YOUR COMPLIMENTARY

DIAL-UP INTERNET AND OVERLY-POISONOUS ARACHNID


#56 Lucia

Lucia

    FES's Kinkiest Member

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 107 posts
  • Gender:Female
  • Location:New England
  • Interests:Fire Emblem, Music, Gaming, Art, Graphic Design

Posted 12 May 2015 - 11:56 PM

sadly he's garbage in 1v1's and unless you've mastered Ike or close to it, or you're just way better than the other player/they're a noob, you're probably going to get owned, lol. (I used to play Ike quite a lot in Brawl and he's very similar now so I play a decent game with him, but there's little I can do to make-up for his inability to land killing attacks on people with decent reflexes, lol)

Good thing Ike is my main. And I can crush most people in 1v1 no problem with him. B) My reflexes are pretty good and I always make sure to make a hit matter.

So many stars have been seen in matches with my friends.

So many.


user posted image
made me promise to never tell but you know me, i can't help myself

#57 ^Leo^

^Leo^

    Mega Member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 807 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:the magical land of cleve

Posted 13 May 2015 - 01:51 AM

^ this. my main problem with ike right now in 1v1 matches though is shulk. so many shulk players in 1 on 1 mode. i don't even touch that mode anymore because i know it'll just be shulk. i really need to pick someone else up like i did ike, but no other character seems to fit how i like to play quite as well as ike. you know that whole "come here so i can tear your face off" play style. chasing people down is for people who can move. 

 

tbh though i don't have any issues playing against my irl friends. i know how they play well enough that i can predict most of their movements. which makes ike a hell of a lot easier to play.



#58 Fire Blazer

Fire Blazer

    You ready?

  • Creator
  • 12,103 posts
  • Gender:Male
  • Location:U.S.A.
  • Interests:Too many to list. =P

Posted 13 May 2015 - 03:20 AM

I've noticed that Ike's aerials are kind of scary if you can utilise them properly. In particular, his Neutral Air is fun to use~

 

lol yeah though his forward air feels slightly nerfed. but in general using his airs is pretty key to playing a good Ike

 

Good thing Ike is my main. And I can crush most people in 1v1 no problem with him. B) My reflexes are pretty good and I always make sure to make a hit matter.

So many stars have been seen in matches with my friends.

So many.

 

ha, now I have to play you and see just how good you are. I think I'd be kinda pleased if you managed to wreck me as Ike. I mean, I like him, I just honestly don't think he can compete with the S-TIER CHARACTERS and it's a shame but some people only play those characters so yeah lol

 

I'll even let you choose my character so you can't say I counterpicked you. LET'S GO! (... we really should play sometime soon anyway, if you have time to sit down for some matches on the Wii U version XD I don't really care much about winning I just want to trash-talk people :P *troublemaker*)

 

^ this. my main problem with ike right now in 1v1 matches though is shulk. so many shulk players in 1 on 1 mode. i don't even touch that mode anymore because i know it'll just be shulk. i really need to pick someone else up like i did ike, but no other character seems to fit how i like to play quite as well as ike. you know that whole "come here so i can tear your face off" play style. chasing people down is for people who can move. 

 

tbh though i don't have any issues playing against my irl friends. i know how they play well enough that i can predict most of their movements. which makes ike a hell of a lot easier to play.

 

yeah that's understandable, Shulk's range/air game and all lol. there's plenty of characters that are suited well to a defensive/zoning style of play though XP I actually don't see too many aggressive players >_<; it's more fun for me when people are aggressive because more CRAZY THINGS can happen (my fave part of Smash haha) but it's not always a good fit for that person's character/personality/whatever so eh


Bblazer2.png

Signature thanks to Shu.


#59 Whitewolf8

Whitewolf8

    The goldfishest memory ever

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 492 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Cabbage

Posted 13 May 2015 - 09:35 PM

 

lol yeah though his forward air feels slightly nerfed. but in general using his airs is pretty key to playing a good Ike

I think it was sped up actually, which is a boon for Ike.


d1e502f831c13190dd34a16b376298af%20-%20C

WELCOME TO AUSTRALIA, HERE'S YOUR COMPLIMENTARY

DIAL-UP INTERNET AND OVERLY-POISONOUS ARACHNID


#60 Voffie

Voffie

    He who might do things

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 234 posts
  • Gender:Male
  • Location:Somewhere
  • Interests:Games. Anime. More games.

Posted 08 June 2015 - 07:42 PM

A Smash Direct was announced for June 14th at 4:30 PM CEST, which in EST is 9:40 AM. 






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users